ενεργός πολίτης

Ένας από τους στόχους της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είναι να προετοιμάζει πολίτες που να έχουν που να έχουν ενεργή συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα. Οι πολίτες διαπιστώνουν προβλήματα και διαμαρτύρονται, οι ενεργοί πολίτες συνεχίζουν με προτάσεις για λύση και δράση. Έτσι, λοιπόν, στο θέμα μας: τα σκουπίδια μας και η διαχείρισή τους στην πόλη μας, το νομό μας είναι ακόμη άλυτο. Πόσο μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε ενεργά; Εγώ τι ευθύνη έχω, τι μπορώ να κάνω, πώς θα το κάνω;

Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

σχέδιο μαθήματος

Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ

Για την Γ΄ τάξη
Ηλικία: 9-10
3 συνεδρίες
Μαθησιακοί στόχοι:
Να αναγνωρίζουν τις πρώτες ύλες με τις οποίες κατασκευάζονται τα είδη συσκευασίας, τις ιδιότητες των οργανικών αποβλήτων, να βρίσκουν εναλλακτικές λύσεις διαχείρισης των απορριμμάτων τους, να ξεχωρίζουν τα χρήσιμα από τα άχρηστα, να μάθουν να δουλεύουν  στο  Stripgenerator.
1η συνεδρία
Πεζοπορία στο «μονοπάτι της Ζωής». Παρατηρούμε τι ανήκει σ’ αυτό το μέρος και τι είναι «ξένο». Υποθέτουμε πόσο καιρό βρίσκονται εκεί τα ξένα πράγματα. Πόσο παλαιότερα είναι από τα έντομα ή τις πόες που βρίσκονται πλάι τους. Καταγράφουμε τις παρατηρήσεις μας. Έχουμε μαζί μας φακό και λαβίδες και ανασηκώνουμε μερικά σκουπίδια που πιστεύουμε ότι βρίσκονται πολύ καιρό στο μονοπάτι μας. Επαναλαμβάνουμε την ίδια παρατήρηση ανασηκώνοντας σάπια φύλλα. Συγκρίνουμε τα ευρήματά μας. (ρίζες, έντομα, χώμα, πέτρες κ.ά.)
2η συνεδρία
Με αφορμή το κείμενο από το βιβλίο της γλώσσας «Τα Χαρτιά Ανακυκλώνονται», συζητάμε πόσοι διαφορετικοί κάδοι ανακύκλωσης μπορεί να υπάρξουν (γυαλί, κομπόστ, μέταλλα, πλαστικό, ΑΦΗΣ, ηλεκτρικών συσκευών, λαμπών) και χωριζόμαστε σε τόσες συν μια ομάδες υιοθετώντας το όνομα της πρώτης ύλης του αντίστοιχου κάδου, ενώ η τελευταία διαλέγει ένα όνομα που να αντιπροσωπεύει τα σκουπίδια που συναντάμε έξω από τους κάδους.
Η κάθε ομάδα καταγράφει τι μπορεί να περιέχει ο κάδος της.  Η τελευταία συγκεντρώνει τα αποτελέσματα από τις παρατηρήσεις στο μονοπάτι της ζωής.
Η κάθε ομάδα επιλέγει 2-3 από τα σκουπίδια της και τους δίνει ζωή: όνομα, ηλικία, πόσο θα ζήσουν ακόμη, πού γεννήθηκαν ποιοι είναι οι γονείς τους, πώς βρέθηκαν στον κάδο ή στο μονοπάτι, πού θα ήθελαν να πάνε μετά, αν είναι ευχαριστημένα από την τύχη τους ή θα ήθελαν κάτι άλλο από τη ζωή τους.
3η συνεδρία

Στην αίθουσα Υπολογιστών του σχολείου μας, μαθαίνουμε τι είναι το stripgenerator πώς μπορούμε να το χρησιμοποιούμε , πώς επιλέγουμε τους ήρωες, τα αντικείμενα, πώς μπορούμε να τους αλλάζουμε διαστάσεις και θέσεις μέσα στο κάδρο. Οι ομάδες έχουν μαζί τους τις σημειώσεις που συγκέντρωσαν στην προηγούμενη συνεδρία και γράφουν ένα διάλογο  μεταξύ των 2-3 σκουπιδιών τους. Μεταφέρουν τις ιδέες τους στο κόμικ που θα υλοποιήσουν. Εκτυπώνουμε τα κόμικς και τα αναρτούμε στην τάξη μας. Τα δημοσιεύουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου ή/και στο blog της τάξης μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου